My Graduation tickers

Daisypath Graduation tickers
Voting

Sunday, October 23, 2011

Peluang ke-3??

Kita selalu dengar peluang kedua...


Lumrah hidup, setiap insan tidak akan dapat larikan diri daripada melakukan kesilapan. Tak kira dalam apa jua aspek, termasuuklah dalam aspek hubungan dengan insan yang tersayang. Tiada siapa yang tidak pernah melakukan kesilapan.


Tapi, kalau telah berlaku kesilapan, dan satu pihak telah memberi peluang untuk peluang kedua, tidak sepatutnya dipersiakan. Selalunya orang akan hargai peluang kedua, mencuba sebaik mungkin untuk memperbaiki segala kelemahan dalam hubungan pertama yang ada masalah, agar tak berlaku perpisahan lagi.


Lina sendiri tak nak jadi seorang yang sombong dalam hubungan. Apa, Lina nie pun baik sangat ke? tak pernah ke buat silap? Apa salahnya kita bagi peluang kedua pada orang yang memang kita sayang. Lagipun, tak ade la besar mana pun kesilapan dia. Everything happens for a reason. Apa hikmahnya? frankly speak, masih belum berapa jelas. 


Berpisah kerana sayang? Bila Lina fikir-fikir balik, memang betul kita sayang seseorang, bukan kerana sebab-sebab tertentu yang diidami manusia, bukan kerana paras rupa, mahupun harta benda. Yang paling penting, Lina bahagia, melihat orang yang Lina sayang bahagia. Ikhlas...


Fikir sedalam-dalamnya, sayang tak bermakna kita mesti memilikinya. Samalah dalam situasi nie.

I have to let you go... Because I luv you...


Walaupun hati sendiri yang terluka. Peluang kedua akhirnya kecundang juga....



Tapi Lina ada jelaskan pada dia, tidak akan ada peluang ketiga dalam kamus hidup nie. Kalau pada orang lain mungkin ada, Lina tak kira lah, yang pasti tidak ada dalam kamus hidup Lina. Maybe we juz dun meant to be together.... Sedangkan luka lama masih belum sembuh sepenuhnya, luka baru pula datang..... Well, it's fated to be dat way. Lina redha... So, take it postively, I should be strong, jadikan itu sebagai satu history and my memory.. I mean, sweet memory of us.

Macam dia selalu kata :

"Kita hanya merancang, tp Allah yang tentukan"









No comments:

Post a Comment