My Graduation tickers

Daisypath Graduation tickers
Voting

Sunday, April 13, 2014

Yang dikagumi, kini tidak lagi....

Dh lh Zaki, I already had enough.
Aku bertanya cara baik je dgn kau. Tak sangka berakhir sedemikian rupa. Kau pun kenal diri aku. Newbie, masih lagi menuntut, ilmu tak penuh di dada yg membolehkan aku untuk meluahkan dalam penjelasan.

Apa yg aku katakan adalah segalanya apa yg berlaku dlm kehidupan seharian aku. Tak tahu pulak sungguh negatif di mata kau. Ye, aku sedar siapalah aku. Nak dibandingkan dgn org lain yg kaya berjaya seperti kau.

Mungkin aku yg tak layak mengenali kau. Dan aku tak tahu knp aku dipertemukan dgn kau, saat kau masalah dgn dia. Aku berurusan perniagaan biasa2 saja, dengan keluarga yg bersederhana. Tak reti aku bab2 fb ads ni, sbb bidang perniagaan kami x pakai fb ads ni... Aku baru nk belajar sikit2, sana sini nk berjinak.

Ilmu kau tinggi melangit, ilmu aku takat Degree je. Setiap pandangan aku sangat remeh di mata kau. Seperti yg kau layani aku. Terfikir aku sejenak kau pernah katakan pada aku kau menangis bila pertama kali kau mendengar lagu Tegar "Aku yg dulu bukan lah yg sekarang". Dan kau turut ceritakan pada aku betapa kau tak "dipandang" ketika itu. Dan knp hr ini, kau menjadi sama spt org2 itu? Melayu mudah lupa, well, people change! Sama saja spt kau.

Tapi tak disangka smpi aku nk di block pula. Mendengarkan itu dari kau, membuatkan aku tersenyum merintih. Apa salah aku, apa yg negatif selama ini yg aku buat. Sedangkan, banyak je status aku yg kau sendiri pun like.

Aku tak meluahkan apa2 dlm media, soal hati, dan kau sndiri tahu, aku seorang yg terus kepada orang yg aku tujui. Aku tak seperti kau, meluahkan melalui lagu, yg kau sendiri nyanyi, post video kat dalam FB.

Tersentapnya aku dengan cara kau, sehinggakan jari ini akhirnya yg memblock kau drpd list contact aku. Aku hanya manusia lemah, yg ada hati dan perasaan. Maka dengan ini, aku juga putuskan, aku tak jadi gunakan produk Zaki untuk kerja kursus aku. Risau jugak nanti tidak dihalalkan olehnya, walau pun dia dh izinkan, mana tahu, people change 

Saban hari, bila aku sudah berjaya, insyaAllah baru aku akan berada dalam kategori 'layak' untuk dengan kau. Dan aku tahu status ini akan ada saja yg menyampaikan, sbb ramai di sini yg fren kau. Tapi aku tak kesah, berani kerana benar. Buat apa aku nak takut?

Mungkin kau yg patut baca status sahabat kau sndiri berkenaan PR Wallahualam...
Semoga hari esok lebih baik dari hari ini.

No comments:

Post a Comment